Εισάγετε το email σας για να ενημερώνεστε αμέσως

ΜΕ ΑΠΟΨΗ...

ΔΙΑΛΕΞΑΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Η λίστα των ΔΕΚΟ που εντάσσονται στο πρώτο κύμα αποκρατικοποιήσεων

Με fast track διαδικασίες επιχειρεί η κυβέρνηση και μάλιστα εντός καλοκαιριού να προχωρήσει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων βγάζοντας στο σφυρί τις κρατικές εταιρείες.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σαμαράς θεωρεί ότι μπορεί να πετύχει ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι την έναρξη των διαδικασιών για ιδιωτικοποίηση των εταιρειών στην πρώτη λίστα. To κυβερνητικό επιτελείο ευελπιστεί ότι εκτός από τα οφέλη για τα δημόσια έσοδα, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό μήνυμα προς τους εταίρους μας «ότι η μακρά περίοδος στασιμότητας τελείωσε».
Το μείζον θέμα της πώλησης των εταιρειών του Δημοσίου θα το διαχειριστούν εκτός από τον κ. Σαμαρά, ο οποίος θα εμπλακεί προσωπικά, και ακόμη τρία πρόσωπα. Οι υπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης, κ. Στουρνάρας και Χατζηδάκης, καθώς και ο κ. Γ. Μουρμούρας, ο οποίος αναλαμβάνει ειδικό ρόλο συνδέσμου μεταξύ επενδυτών, υπουργών και του ίδιου του πρωθυπουργού.
Κατά τις δηλώσεις του κ. Στουρνάρα στη Βουλή, το Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων έχει ως στόχο να προσελκύσει σημαντικά διεθνή κεφάλαια που θα επενδυθούν κυρίως στην ανάπτυξη γης και σε υποδομές.
Για πρώτη φορά, η δημόσια περιουσία θα αξιοποιηθεί με τρόπο που ενισχύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Επενδύσεις σε λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια και τουριστικές αναπτύξεις θα αναβαθμίσουν σημαντικά το τουριστικό προϊόν και θα βελτιώσουν τη θέση της Ελλάδας απέναντι στον ανταγωνισμό.
Πιο συγκεκριμένα:
• Επιτάχυνση και Διεύρυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων κυρίως με την άμεση προώθηση και υλοποίηση σειράς θεσμικών παρεμβάσεων σε πολλούς τομείς, όπως η σύσταση Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων, Αερολιμένων, Αυτοκινητοδρόμων, Διαχείρισης Υδάτων και Αποχέτευσης, αλλά και με την άμεση λήψη των αναγκαίων διοικητικών
Ειδικό βάρος θα δοθεί στην ολοκλήρωση των 6 αποκρατικοποιήσεων, για τις οποίες ήδη εξελίσσονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες (Κρατικά Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου).
Στην εκκίνηση 9 ακόμη αποκρατικοποιήσεων (sales leaseback 28 Ακινήτων, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ), οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, καθώς και 13 ακόμη αποκρατικοποιήσεων, πχ. λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ.λπ., οι οποίες διαμορφώνονται τώρα.
• Η Κυβέρνηση θα εξετάσει επίσης τον πλέον πρόσφορο, για το δημόσιο συμφέρον, τρόπο για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ σε συνάρτηση με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τις κοινοτικές οδηγίες, καθώς και την αξιοποίηση της αργούσας δυναμικότητας περιφερειακών νοσοκομείων του ΕΣΥ, προσβλέποντας τόσο στην ενίσχυση των εσόδων του ΕΣΥ όσο και στην ενίσχυση της ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού.
Έξτρα «φιλέτα» και οι υποψήφιοι μνηστήρες
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου είναι εμπορική εταιρεία και το 65% του μετοχικού της κεφαλαίου ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Η αποκρατικοποίηση της επιχείρησης έχει προχωρήσει σημαντικά και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 14 εταιρείες-κολοσσοί από το Αζερμπαϊτζάν, την Ιαπωνία, την Ιταλία, την Αλγερία, τη Ρωσία, την Ολλανδία το Ισραήλ, τη Ρωσία, την Ισπανία, την Τσεχία και την Ελλάδα. Εχει θυγατρικές κατά 100% την εταιρεία Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) στην οποία ανήκει όλο το εθνικό δίκτυο αγωγών κι εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, κατά 51% τις Εταιρείες Παροχής Αερίου Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης.
Η ΣΕΚΑΠ είναι θυγατρική της Αγροτικής Τράπεζας, η οποία κατέχει το 50,36% των μετοχών της. Είναι συνεταιριστική καπνοβιομηχανία, ιδρύθηκε το 1975, έχει έδρα και τις εγκαταστάσεις της στην Ξάνθη και διαθέτει ένα ευρύ φάσμα σημάτων στην Ελληνική Αγορά, όπως τα BF, Cooper κ.ά. Απασχολεί περίπου 270 εργαζομένους και στο τέλος του 2011 η ΣΕΚΑΠ είχε αρνητικά ίδια κεφάλαια 32 εκατ. ευρώ, σύνολο υποχρεώσεων 107 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα δάνεια είναι 80 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών μόλις 29 εκατ. ευρώ. Η ΑΤΕbank είχε κάνει διαγωνισμό για την πώληση των μετοχών της, ωστόσο οι διαδικασίες, αν και είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος η ινδική Bommidala Enterprises Pvt, ναυάγησαν.
Η συνέχιση της βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας αλλά και η δυναμική παρουσία στις εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν τους δύο βασικούς στόχους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ που έχει την ευθύνη των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Ήδη από το πρώτο δίμηνο της χρονιάς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέστρεψε σε οριακή κερδοφορία εμφανίζοντας το πρώτο δίμηνο κέρδη προ φόρων ύψους 140.078 ευρώ.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρήση του 2011, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 84,6 εκατομμύρια ευρώ έναντι 102,69 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά. Η μείωση κατά 17,58% οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αναστολή των δικτύων.
Η χρονιά του 2011 έκλεισε με ζημίες προ φόρων ύψους 26,4 εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιών ύψους 185,9 εκατομμυρίων το 2010, εμφάνισαν δηλαδή μείωση κατά 85,8%.
Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ιδρύθηκε το 2005, αρχικά ως θυγατρική της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Σήμερα λειτουργεί ως ανεξάρτητη από τον Ομιλο ΟΣΕ εταιρεία του ελληνικού Δημοσίου, ενώ προς το παρόν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, λειτουργώντας προαστιακά, εθνικά και περιφερειακά δρομολόγια. Πραγματοποιώντας πάνω από 300 δρομολόγια την ημέρα, τα τρένα της εταιρείας καλύπτουν ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που ξεπερνά τα 1.500 χλμ. καθώς αυτό είναι το ενεργό τμήμα του συνόλου του δικτύου που φτάνει τα 2.500 χιλιόμετρα.
Συνολικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ μεταφέρει 15 εκατομμύρια επιβάτες και 4,5 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων σε ετήσια βάση, ενώ έως το 2015 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Κιάτο-Ειδομένη. Σήμερα στην εταιρεία απασχολούνται περίπου 750 άτομα.
Σημαντικά βελτιωμένα εμφανίζονται όμως και τα οικονομικά του ΟΣΕ, ο οποίος το 2011 έκλεισε με λειτουργική κερδοφορία που έφτασε τα 25,1 εκατ. ευρώ, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία του.
Το αντίστοιχο ποσό ανερχόταν το 2010 σε ζημίες ύψους 121,3 εκατομμυρίων και το 2009 σε ζημίες 282 εκατομμυρίων ευρώ.

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online